Jak přestat uzivat
Elis
Zdravím,jemi 18 let a rok nitrožilně beru pervitin,snažím se přestat ale mám obavy neúspěchu proto se chci zeptat na co se mám hlavně zaměřit..Nechci zatím jít do léčebny ..Prosím chci skončit! Ničí to všechno na co se podivam..Chci se zase smát a vnímat svět kolem sebe

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Elis,
děkuju, že jste napsal/a. Jestli tomu dobře rozumím, už nějakou dobu vážně přemýšlíte o tom, že byste chtěl/a s užíváním pervitinu přestat. Rád/a byste, aby to vyšlo. Máte strach, že by to ale nemuselo vyjít. Zkoušel/a už jste někdy v minulosti přestat? Píšete, že do léčebny nechcete.
Víte, takhle na dálku a jen na základě těch několika málo vět, které jste o sobě napsal/a, nedokážu říct, na co byste měl/a změřit, o co se opřít a na co si dát naopak pozor. Ale mohu vám doporučit zkusit si o všem zajít podrobněji promluvit třeba do nejbližšího kontaktního centra. Pracují tam lidé, kteří vás nebudou soudit, nemusíte se bát, že by vás do něčeho nutili. Poradenství nabízejí zdarma a je poměrně anonymní (nikdo nebude kontrolovat vaše doklady, ani chtít kartičku pojištěnce). Lepší je dopředu zavolat a objednat se, ale často můžete přijít i jen tak.
Někdo se dokáže z minuty na minutu rozhodnout a stačí mu to. Jindy je ale potřeba si abstinování trochu promyslet a naplánovat. Co vy na to? Dává vám to smysl? Pokud ano, můžete se sám/sama podívat na www.drogy-info.cz, vpravu najdete Mapu pomoci (přímý odkaz zde) a pak podle kraje hledejte nejbližší kontaktní centrum.
Držím palce a přeji, aby vám to vydrželo.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.