Mohu si šlehnout starou krev?
princeznaNAprášku
Dobrý den, včera jsem si chtěla nitrožilně aplikovat pervitin, trefila jsem se do žíly, natáhla krev, ale když jsem zmáčkla píst tak to hrozně pálilo, jako by to šlo vedle. Znovu jsem se tedy přesvědčila že jsem v žíle (hrozně se mi třásli ruce a tak bych lehce mohla projet skrz či ven) a natáhla víc krve ale i poté při druhém pokusu mě to šíleně bolelo. Nakonec jsem to vzdala, stříkačku i se směsí pervitinu a krve(řekla bych že převažuje krev nad původním obsahem) jsem uklidila a šla spát. Nikdy dříve se mi to nestalo, proto se chci zeptat zda si mohu s klidem tuto směs šlehnout i dneska, nebo jestli krev nějak časem degraduje, obzvláště v kombinaci s pervitinem. Je něco, co by se mohlo stát? Popřípadě by mne zajímalo jak dlouho je bezpečné si dát takovou směs, než se \"zkazí\".

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
možná už odpovídám "pozdě". Budu teď mluvit o tzv. zásadách HR (harm reduction, tj. snižování rizik).
Součástí bezpečné aplikace je i to, že do stříkačky natáhnete před aplikací trochu krve (říká se tomu aspirace). Přesvědčíte se tak, že jste v žíle. Pak byste měla drogu aplikovat velmi pomalu tak, abyste stihla zareagovat v případě, že jde o nějakou "divnou látku", nebo látku "jiné síly". Nicméně může se stát, že se při aspiraci obsah ve stříkačce "sdrcne". Nezbývá, než se s tím smířit a směs buď vyhodit, nebo užít orálně, tj. spolknout. Nedoporučuji žádné pokusy o ředění, nebo tlačení obsahu stříkačky do krevního oběhu. Ani o uchovávání směsi ve stříkačce (ani v ledničce). Krevnímu oběhu neprospívá, když jím obíhá "sraženina". Takové věci vedou v tom lepším případě k menším a lokálním (abscesy), ale jindy i k větším (flegmóna) až velkým, zdravotním komplikacím, včetně rizika úmrtí (infarkt, mrtvice).
V okamžiku sražení je tedy směs zkažená pro nitrožilní aplikaci okamžitě, bezpečnější než vtlačení směsi do žil, je orální užití. Jak dlouho lze takovou směs užít orálně si netroufnu odhadovat. Drogy jsou v tomto ohledu zkažené už na svém počátku tím, že neznáte jejich přesné složení, tudíž ani reakce, ke kterým může dojít.
Aby tedy bylo jasno - směs bych doporučila VYHODIT! Pokud budete chtít, můžete jí užít orálně. Ovšem bez zbytečných odkladů. A čekejte, že nástup bude zpožděný a mnohem pomalejší. Do žilního systému tohle za žádných okolností nepatří! Kdo ví, co se uvnitř pomnožilo nebo odumřelo a k jakým reakcím za tu dobu ve směsi došlo.
Pokud se vám podobné situace opakují, možná by nebylo od věci zajít do kontantního centra nebo za terénními pracovníky a pobavit se s nimi o tom, co by se dalo dělat, aby bylo lépe. Nebudou vás soudit, přemlouvat, abyste přestala, ale pokusí se vám pomoct, abyste si neubližovala.
Stačí to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.