Zavislost
Anděl
Dobrý den mám syna , kterému je 22 let. Asi od 16 začal experimentovat s drogami . Nejdříve začal s marihuanou a později s pervitinem a tvrdšími drogami.Poznali jsme to na něm hlavně v chování a měl větší spotřebu peněz.Nez mu bylo 18 snažili jsme se s manželem mu domluvit po dobrém nebo i po zlém ale to se mijelo účinkem.Navstivili jsme psychology nebo sociální pracovníci ale vždy nasliboval že přestane a nic se nedělo . Začal rozprodávat svoje věci za pervitin a jiné drogy . Později jsme ho i vyhodili z bytu ale zase se vrátil s prosikem zpět.Dali jsme mu ultimátum že přestane fetovat a najde si práci jinak půjde pryč z bytu . Teď má asi čtvrté zaměstnání,ale nikde dlouho nevydrží. Je to pořád dokola a já se pomalu hroutim .Pořád si říkám jednou se z toho dostane ,ale on asi ani nechce . Kamarády v uvozovkách má jenom fetaky. Když ho vidím zfetovaneho nejraději bych ho vyhodila hned , ale myslím že by spadnul úplně na dno a už se z toho nevyhrabe. Pořád brečím proč zrovna můj syn ,který byl skoro vymodlený.Mam ještě 16 dvojčata kluky . Ty jsou naštěstí normální.Porad si říkám je to moje dítě i když mu je 22 . Když ho vyhodím a něco se mu stane nepřežijí to .Teď chodí k psychiatrovi a bere léky aby se zklidnil a nebyl agresivní. Ale stejně fetuje . Můžete mi prosím nějak poradit já už jsem v koncích. Moc děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v situaci, v jaké se s rodinou nacházíte, kdy už jste toho spoustu zažili a také zkusili změnit, je těžké najít nějakou zázračnou a fungující radu. Taková bohužel neexistuje. Syn Vás drží v šachu tím, že není ve Vašich silách - a vůbec se tomu nedivím - splnit ultimátum, které jste mu dali, tedy že ho vyhodíte z domu. Strach je silnější než veškeré odhodlání. Snad byste ale mohli udělat něco méně razantního, co by mu přeci jen trochu znepříjemnilo existenci na drogách. Abyste přišla na to, co by to mohlo být, bylo by potřeba probrat aktuální situaci podrobně s někým fundovaným. Zkuste tentokrát syna nechat doma - on stejně žádnou pomoc zatím nepřijímá - a běžte se znovu poradit k někomu, kdo Vám vyhovoval o tom, jak teď pomoci hlavně sobě. Co máte udělat, abyste se nezhroutila, abyste měla sílu čelit dál celé hrozné situaci.