otazka
jaja
D. Den,uz jsem dlouho nepsala.
Chci znát váš názor na současnou situaci ,pokusím se co nejvíc nastínit .
O synovi jsem psala již mockrat ,poslední jeho pohyb na ubytovně skončil pro neplacení.
Nyní je ve vesnici pár km ode mě u koho je nevím,občas se objeví u b ytovky kde bydlím ,má tu kamaráda ke me nejde ,omluvit ,spravit co pokazil nic....naopak potkal mou tetu a řek ji ,ty pice ještě zavarim,tou picou myslel me,teta odešla nechtěla se s ním bavit.
Já ho viděla naposled před 3 týdny ,zastavila jsem s autem a řekl a mu jen proč mi to vše udělal a roztriskal i auto proč,on odpověděl ze mi měl udělat horší věci,ja na to neměla slov nastoupila a odjela,a vzpomněla jak před všemi policisty brečel klecel na kolenou a jak me má rád atd ,vždy před mým bráchou a před autoritami se choval a pak vzápětí bylo vše jinak.
Nevím zda pracuje nevím zda něco bere nevím nic.nesnaží se nic spravit ,u me ,ani platit dluhy které mu rostou ,nevím zda mi přijde opět zdemolovat auto ,žiju ve strachu ,zvažují odstehovani. ...
Minulý týden mi volali z kriminálky ,již byli u me jednou ,shánějí ho ,je to ohledně drog ,zřejmě i prodával....
Tak se ptám vzhledem k tomu jak se chová a co dokáže vůči me vypustit z huby ,neomluvit se ...co myslíte bere nebo ne?
Kriminálka mi nechce sdělit podrobnosti což chápu ,a syn se neumí podívat pravdě do očí ,nic neuzná ,nepřizná co a jak se choval ,tak co já.?jak se mám chovat ja?
Snažím se to vše vytěsnit žít sama pro sebe ale ve skrytu duše čekám na tu omluvu...pak si vzpomenu jak me nadával,vyhrožoval ,at chcipnu všechny ty slova hrozný jak vůbec to moh vypustit z pusy ....

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
z Vašeho popisu událostí je cítit opravdu velký smutek a zoufalství. Vlastně ani nevím, jestli je teď podstatné, jestli bere drogy nebo ne. V každém případě se chová k Vám, sobě i okolí tak, jako by na ničem a nikom nezáleželo. Zdá se, že už se dostává do velkých potíží, pokud ho hledá policie v souvislosti s prodejem drog. Možná to je ta pomyslná poslední kapka, která ho musí potkat, aby se něco změnilo. Možná ani vězení by nepomohlo, kdo ví. Bohužel bych ale nečekala omluvu a lepší chování, dokud se něco zásadního nezmění. Lidé, kteří jsou v drogách a drogovém světě "až po uši", jsou bohužel často natolik zranění, zhrzení a na duši potlučení, že nesvedou v danou chvíli nic jiného, než obviňovat ze svého neštěstí ostatní a šlapat i po tom málu, co jim v životě zbylo. A jedině vystoupení z bludného kruhu drog jim umožní něco napravit a vytvořit a nejen ničit.
Do té doby je asi opravdu nejlepší zbytečně se nevystavovat bolesti a ponížení, které Vám kontakt se synem obvykle přináší. Zkuste myslet na sebe a pečovat o své psychické i fyzické zdraví tak, aby až jednou syn vykoukne z bahna drog a požádá Vás o pomoc, jste ještě měla nějakou energii a chuť mu pomoci.