droga
alimuhob
Dobrý den, chtěla bych se zeptat. U syna jsem našla nějaký bílý prášek, nevím co to je a bojím se že to bude nějaká droga. Je to poprvé, zatím jsem u něho nic neviděla, ale vím že kouří trávu. Jak poznám jestli je to droga?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
jediné, jak by se dalo spolehlivě zjistit, o co se jedná, je poslat vzrek do toxikologické laboratoře. Otázka je, co si pak s informací počnete. Nepíšete, za jakých okolností jste vzorek našla - např. jestli ho měl v kapse kalhot k vyprání, nebo jste mu prohledávala pokoj. Jestli tedy o nálezu můžete se synem otevřeně hovořit. Pokud ano, pak snad ani není potřeba zjišťovat, o co se jedná, nejlepší by bylo se ho zeptat. Pokud to ale nejde, i s výsledkem se dostanete do prekérní situace, jak mu svůj nález zdůvodnit. Navíc pravděpodobně narazíte na další překážku v podobě nějaké výmluvy, jako že pytlíček není jeho apod. Jednoznačně nejvýhodnější tedy bývá co nejotevřenější komunikace. Kromě nálezu se pak také bavit o tom, co Vás vůbec vedlo k podezření na drogy, jestli se nějak mění jeho chování, prospěch ve škole apod.
Pokud by se potvrdilo Vaše podezření, nebo nadále sílilo, pak bych doporučila probrat situaci podrobně a osobně v některém ze zařízení, která poskytují pomoc blízkým uživatelů drog a experimentátorů.