pomoc
wendy
Dobrý den.
chtěla bych se zeptat jak bych mohla pomoc příteli s jeho \"problémem\". Stává se mu jednou za měsíc či dva že se opije tak moc že následovně vyhledává jiné zdroje povzbuzení. konkrétně se jedná o pervitin který vím že tzv. šňupe. následně se o něm dva dny nic nevím, pak se objeví a zpytuje svědomí a prosí o pomoc že neumí odolot, říkala jsem mu že to on sám musí chtít. svěřil se mi že má i sny o tom že \"bere\". nevím si vůbec rady. navíc máme spolu dvě děti a to víc je to smutné. ja sama jsem nikdy nic neužila (krom alkoholu) takže absolutně nemám pro toto pochopení takže žádám o radu Vás povolané... jsem v koncích. děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud přítel vždy po "tahu" zpytuje svědomí a žádá o pomoc, je to právě ten správný okamžik domluvit s ním řešení. Neměla byste ho ale hledat Vy, protože změnu musí udělat přítel. Vy za něj abstinovat nemůžete. Proto bych trvala na tom, aby se šel poradit do některé z ambulancí pro experimentátory a uživatele. Tam bude moci pravdivě a podrobně rozebrat, co ho k relapsům neustále vede, což by s Vámi asi bylo těžké. Navíc odborník mu lépe poradí, jak se s chutěmi poprat.
Pokud by nevěděl, kam se obrátit, dejte prosím vědět nejbližší město, ráda Vám kontakt pošlu.