Odvikacka heroinu doma
Jakub44
Dobrý den, potřeboval bych od vás názor na to, jak se moje přítelkyně snaží přežít absťák z heroinu a co vlastně na to užívá.Sam jsem perníkár,Herák mi nic neříká a doktor taky nejsem.Tak prosím o Váš názor.pritelkyne je na půl gramů denně, bere tak půl roku.ma bloky z minulosti,psychicky na dne a od toho se odvíjejí všechny její absťák. Protože dokáže vydržet pět dni bez menších fyzických příznaků.staci však malá chyba, hádka a je zpátky.na detox ji zatím nedokopu.snazim se aspoň k nějakými psychologovi na pokec.Kazdopadne abstinuje bez eska.vymenila ho za opioid prášek jménem Mabron.Moc jsem se toho o něm nedozvěděl.Myslíte že to má efekt brát na to právě mabron a jake je riziko návyků. Ptám se jak trouba, sorry.Je paličatá a asi tak...Jen bych potřeboval váš názor na Mabron co na to bere.Začala na 150.diky

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Je dobře, že se Vaše přítelkyně rozhodla s užíváním něco dělat, nicméně podle toho co píšete, tak vytlouká klín klínem. Tramadol (Mabron) není určen pro substituční léčbu a rozhodně nemá natolik velký potenciál, aby pokryl abstinenční příznaky po vysazení heroinu. Navíc ve vysokých dávkách může být až životu nebezpečný. A samozřejmš má i závislostní potenciál.
Doporučil bych Vám tedy, abyste zkusil Vaší přitelkyni motivovat k tomu, aby zašla do některého ze substitučních center, kde by bylo po vstupním kolečku možno zahájit substituční léčbu buprenorfinem nebo methadonem na patřičné dávce, což jsou jediné dvě látky, které jsou k substituční terapii schválené a lze je používat.
Navíc docházení do substituce jí bude postupně stabilizovat i psychicky a sociálně, tj. nemusely by vznikat hádky apod.
Ürčitě bych tedy nedoporučoval užívat tramadol, ale vyhledat odbornou pomoc v substitučním centru. Bohužel nepíšete odkud jste, ale pokud nám napíšete své PSČ, rádi Vám vyhledáme nejbližší vhodnou službu.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec