Marihuana a její nebezpečí
Krakatice
Dobrý den, je mi 23 let a mám přítele, kterému je 45 let. Jsme spolu šťastní, chceme se vzít, ale mě hrozně vadí, že občas hulí Marihuanu. Hulí cca 1x za měsíc jedno ubalené brko napůl s jednou jeho známou. Chceme se začít snažit o děti, ale já mám strach, že kvůli Marihuaně by se děťátko mohlo narodit postižené, ještě v kombinaci s jeho věkem, nebo že nebude přítel plodný. On vůbec nechápe mé starosti a tvrdí, že nehulí, že si vždycky jen potáhne. Copak to není hulení? Prosím, uklidněte mě, že to s tím není tak strašné, možná mám ten strach enormní, ale děti jsou pro mne vše a nechci, aby měly drogově závislého tátu, nebo aby byly postižené. Napiště mi prosím, jak to s tím je :( Moc Vám děkuji za odpověď :( S pozdravem Krakatice

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud je to tak, že přítel vykouří jednou za měsíc část jednoho jointa, nedá se opravdu mluvit o závislosti. Dokonce bych ani nemluvila o škodlivém užívání, taková frekvence nemá na zdraví člověka téměř žádný vliv, rozhodně mnohem menší než např. pravidelné kouření cigaret. Ani bych se nebála, že by byl přítel neplodný nebo že by mohlo mít jeho kouření nějaký vliv na kvalitu spermií a tedy na zdraví dítěte. Máte pravdu, že kouření marihuany způsobuje zpomalení spermií a někdy až neplodnost, ale to se jedná o intenzivní kuřáky (denně i několik jointů). V tomto směru tedy můžete být klidná. Na druhou stranu, pokud je pro Vás tak důležité právě jeho zdraví a schopnost počít dítě, a on si dopřává drogu jen takto svátečně, je otázka, jestli by se jí nemohl - pro Váš klid - i v tak vzácném množství vzdát úplně. Napadá mě mnoho spekulací, proč to pro něj může být důležité, ale je spíš na něm, aby Vám řekl, jak je to doopravdy. Možná - s vědomím toho, že početí to nijka neovlivňuje - pro Vás pak bude  jeho zvyk pochopitelnější a přijatelnější a nebo on naopak zjistí, že už pro něj vlastně velký význam nemá a může ho opustit.