Ledviny, špatné stavy, testování
Est
Dobrý den,
V pátek na párty jsem užila cca 0,1g pervitinu (i.v) a jednu velmi silnou tabletu extáze (teoreticky by měla mít okolo 0,3g MDMA). Samozřejmě ne najednou, ale postupně (21-4 hodiny ráno). Tabletu jsem rozpůlila. Po druhé půlce jsem se ale už necítila dobře, měla jsem neovladatelné škubání svalů, zimnici, výpadky paměti, zmatenost, pomalé reakce, špatně jsem viděla, jakoby vše blikalo a nemohla jsem se vyčůrat. I půl hodiny jsem se na to musela soustředit. Moč byla velmi tmavá, jakoby hustá.
Četla jsem o serotoninovém syndromu, některé z příznaků odpovídaly.
Je pravda, že si nevybavuju, kolik jsem pila. Ale stále jsem měla vodu u sebe.
Asi v poledne druhý den jsem si ještě vzala opravdu jen malinkou čáru pervitinu. Nepovzbudilo mě to.
Nevím, kdy jsem začala cítit bolest ledvin, ledové ruce a nohy a mravenčení v obličeji. (To přetrvává)
Celou noc jsem i druhou nemohla spát, zorničky obrovské, viděla jsem vše jako kreslené (jako na houbách). K ránu jsem si vzpomněla, že jsem nic nejedla cca 35 hodin, šla jsem se najíst.
Usnout se mi povedlo kolem osmé ráno, cca 20 hodin od posledního užití. Po dvou tabletách Chlorprothixenu. Spala jsem čtyři hodiny. Vzbudila jsem se spocená, kůže jako vosková.
Od té doby mám ještě k výše popsaným pořád strašnou žízeň, jen co polknu hlt, mám sucho v ústech, divnou pachuť, dušnost, bušení srdce a bolí mě svaly. Jsem velmi unavená, ale nemůžu spát, svaly se nechtějí uvolnit.
Nyní je to třetí den, cca 40 hodin po.
Stále se cítím chemicky, jakoby na dojezdu. Mám velké výkyvy nálad, ani sama je nesleduju. Z ničeho nic si uvědomím, že jsem naštvaná a ani nevím proč. Zorničky stále velké. Čas utíká rychleji...
Hodně piju, jím, doplňuju vitamíny.
Špatná funkce ledvin? Mám pocit, jako by mi to neodváděly z těla ven, ale točily zpátky. Nikdy jsem žádný problém neměla. Jediný lék, který pravidelněji užívám je ventolin na astma, ale jen čistá.
Drogy jsem měla po víc než měsíci.
Určitě jsem tělu dala zabrat. Ale není to časté.
Nepříjemnou shodou okolností je dost pravděpodobné, že budu muset ve středu ráno jít na test ze slin. Vím, že ten pátý den bych nalízat neměla, ale vzhledem k tomu, že se ještě třetí den cítím dost zle, mám strach.
Uvažuji nad vyšetřením ledvin, problémy s močením, ledové ruce a nohy a občasné bolesti nemám poprvé. Nechci lékaři říkat o užití, budu-li muset, bude někde o tom záznam?
Předem děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Est, zdravím Vás,
vážím si Vaší důvěry, dobře, že píšete. Podle toho, jak zážitek a současnou situaci popisujete, máte za sebou předávkování, po kombinaci psychotropních látek, možná i toxickou psychózu.
Nedodržela jste několik základních pravidel pro bezpečnější užívání drog, mezi která patří: Nikdy drogy, (včetně alkoholu), nekombinovat, nepřidávat si, "nedokopávat" se. Neprotahovat "jízdu", déle, než přes jednu noc. Přesto, že jste měla vodu u sebe, nejspíš jste zapomínala striktně dodržovat pitný režim, a i při nechuti k jídlu, nic výživného, alespoň občas, nezakousla.
Po "jízdě" je nutné, si odpočinout, nabrat síly, a jak píšete, doplnit vitamíny, minerály. Ke zklidnění a při potížích s usáním, může bezpečněji, než farmaka, pomoci například čaj z meduňky, který koupíte v každé lékárně i běžných obchodech.
Doporučuji Vám tedy na co nejdelší dobu vysadit všechny drogy. Pak byste se měla, v horizontu dní, nejpozději týdnů, dát dohromady. V opačném případě byste riskovala, že se zblázníte, v horším případě navždy.
Pokud budou i bez drog potíže přetrvávat v horizontu týdnů, vyhledejte odbornou pomoc. Nejlépe některého bezplatného zařízení, které pracuje s uživateli návykových látek, v okolí a dosahu, a s jeho pracovníky o potížích otevřeně promluvte. "Nejkovanějším" odborníkem pro Vás bude psychiatr - adiktolog, v adiktologické ambulanci, AT poradně, nebo nejbližším kontaktním centru.
Lépe si předem telefonicky domluvte terrmín schůzky, ale zajít můžete do zařízení i rovnou. Pak ale není jisté, že na Vás budou mít pracovníci dostatek potřebného času. Při osobním pohovoru, po seznámení se situací, Vám odborník doporučí konkrétní kroky, jak na to, abyste byla co nejdříve v pořádku. V případě potřeby a Vašeho zájmu si můžete sjednat průběžnější konzultace, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese čas. Zmíněná zařízení mohou služby poskytovat i anonymně.
Zároveň byste měla co nejdříve zajít ke svému lékaři a nechat se vyšetřit, případně se objenat ke specialistům, nejspíš z oboru urologie, nebo interního lékařství. Bude na Vás, jestli o souvislosti s drogami pomlčíte, ale pro správné určení diagnózy a případnou účinnou léčbu, byste měla vyložit karty na stůl. Nikdo Vám hlavu neutrhne, lékař je vázán tajemstvím a neposkytováním citlivých informací bez Vašeho souhlasu. O tom všem můžete s lékařem promluvit. Je to Vaše nezadatelné právo a lékařova povinnost Vaše přání ze zákona respektovat.
Pokud napíšete, můžete i ve skryté poznámce, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby ve Vašem okolí a na šikovné odborníky, obratem pošleme.
Jak kontakty můžete vyhledat, podle oblasti a typu zařízení, sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat některou z našich specializovaných abulantních, případně nízkoprahových služeb:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Adresa 1:
Žitná 51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 603 831 815
Adresa 2:
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 702 036 240
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Adiktologická ambulance (AA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Provozní doba:
Pondělí: 12-20
Úterý: 9-13
Středa: 9-17
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost.
Ozýváme se hned, jak je to možné.
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Součástí odbornického spektra kontaktního centra, je, lépe po předchozím objednání, každou středu, i psychiatr - adiktolog.
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Přidávám přehled o detekovatelnosti u nás nejčastěji užívaných drog.
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Extáze
- detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 h, detekce z krve do 24 h, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Heroin a další opioidy
- detekce z moči 2 - 3 dny, detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání. Některé opioidy, např. Metadon, mohou být detekovány až 6 dní od užití.
Benzodiazepiny
- detekce záleží na vylučovacím poločasu - u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech, u dlouhodobě působícího Diazepamu až 3 týdny, vzácně déle.
Doba, po kterou lze výše uvedené drogy zjistit ze slin a potu je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Počítejte s tím, že po této zkušenosti pro Vás zůstanou psychotropní látky, mimořádně rizikové. Kromě možného vzniku závislosti, mohou (nejen) Vaše psychické zdraví ohrožovat zejména halucinogeny, psychostimulanty, THC, ale i další drogy.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak si stojíte, jestli se Váš stav lepší, a jestli Vám odpověď byla užitečná. Bude li to Vaším přáním, nemusíme naší komunikaci uveřejnit, pošleme kód, po jehož vložení na patřičné místo úvodní stránky poradny, se ukáže jen, a pouze Vám.
Přeji hodně štěstí, ať jste co nejdříve pokupě,
hezký zbytek Velikonoc,
Amrit Sen.