Testy
Museline
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať , ako dlho sa mi udrží marihuana v moči a v krvi. Mam podmienku a zákaz požívania omamných látok. . Včera som si dala asi 2 ťahy z bonga. Posledný krat som latku pozila v decembri, odvtedy nic, az na včerajšok. Ak by ma prišli testovať , ake testy možem očakávať a ako dlho sa mi to udrží ? Mam 21 rokov , 169 cm a 68 kíl

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
Doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC (účinná látka marihuany) se pohybuje v těchto přibližných obdobích:
Detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
Detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
Detekce sliny = jako u krve
Podotýkám, že jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu.
Dále - nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla marihuana konzumována.
Můžete si na své náklady zakoupit orientační test (v lékárnách je běžně k dostání, nebo lze zakoupit přes internet) a sama se otestovat (cca za týden, 10 dní).
Konzumace marihuany sebou přináší plno rizik a rozhodně to není jen pozitivita případného testování. Takže opatrně...
Pokud něco není jasné nebo budete mít další doplňující dotaz, klidně zase napište.
S pozdravem, MK