Re:Relaps
mg
Ptala jsem se na to, co znamená relaps. O recidivě jsem věděla, ale teď jsem párkrát slyšela o relapsu, a to nevím co je, ani ve slovníku cizích slov to není. Ptám se jenom pro informaci.

Odpověděl: Martin Hulík
Myslím, že odpověď kolegyně je víceméně úplná, tedy ještě jednou krátce. Termín relaps se používá pro situace, kdy člověk po souvislé době abstinence znovu užije nebo dočasně užívá drogu. Termín recidiva moc nepoužíváme, ten je běžnější např. ve státních psychiatrických zařízeních. Rozdílná terminologie částečně souvisí s různým pojetím relapsu a závislosti obecně, ale to je spíš na odbornou debatu. V běžném slovníku jsou termíny relaps a recidiva v podstatě zaměnitelné. (Příklad pro ilustraci: absolvent léčby v PL Bohnice bude spíš mluvit o recidivě, zatímco absolvent terapeutické komunity Němčice o relapsu, přičemž oba po 5 měsících od léčby užijí v jednom týdnu 4x pervitin.) Stačí to takhle?