stopy thc
vrtulnik
dobry den.chtel sem se zeptat na toto.vim ze se da najit thc v moci.ale chtel sem se zeptat jak dlouho se tam thc drzi,protoze mam vice informaci a kazda je opravdu jina!a jeste jestli se da poznat mnozstvy thc v moci!treba jestli se da poznat,ze nekdo vykouril 20 nebo treba 200 miligramu travy nebo treba kdyz se kouri kazdej den a nebo treba jednou za dva tydny.jestli je v tom nejaky rozdil pak v tom vysledku z moci!dekuji predem za odpoved!martin

Odpověděl: Jakub Minařík
No - já se vám pokusím napřed vyslětlit, jak se vlastně THC eliminuje. Existuje tzv. vylučovací poločas - tj doba, za kterou se vyloučí 1/2 látky přítomné v těle. Jak je z toho patrné, množství látky, která se v těle nachází klesá exponenciálně,
Pak ještě - pokud hulíte často - dříve, než se to co máte v těle stačí vyloučit (alespoň z větší části) látka se začíná v těle hromadit a vytváří se její stabilizovaná hladina - která může v konečném důsledku být i poměrně vysoká - srovnatelná s tou při intoxikaci, nebo také mnohem vyšší.
Navíc - THC přítomné v těle je rozmístěno ve dvou oddělebých tzv. kompartementech, zjednodušeně oddílech. Centrální oddíl tvoří tekutiny v krevním oběhu a petiferní pak tuková tkáň ve které se THC deponuje (tvoří vlastně takové skladiště). Koncentrace v obou kompartementech se pak má tendenci srovnávat po koncentračním spádu.
To znamená, když pohulíte - stoupne koncentrace v centrálním oddílu THC se přesouvá do tukové tkáně. A naopak - když nehulíte, THC se pomalu vyplavuje z tkání do krevního oběhu a odtud se vylučuje do moči. A vzhledem k výše popsaným mechanismům platí:
- vylučování je celkem pomalé, neboť se musí THC vyloučit nejen z centrálního, ale i periferního kompartementu - ze kterého to dlouho, po troškách "prosakuje"
- tagže - čím častěji a víc hulíte, tím více THC dostanete do organismu - tím delší bude vylučování
- pokud jste dobře "vysycenej", eliminace může trvat i několik týdnů
- pokud pohulíte jednorázově, hladina klesne pod detekovatelnou mez během 7 - 14 dnů.
Stačí?