Nosní přepážka
RonnieMuerto
Dobrý den,
mohli byste mi prosím zeptat na informace o perforaci nosní přepážky.
A jaké jsou \"příznaky\" absence přepážky na jedné ze stran nosu, případně jaké mám naděje, že se mi celkový stav nosu vrátí do starých kolejí, když ho nebudu nadále dráždit?
Také se dotazuji, zda neexistuje nějaký přípravek na pomoc při léčbě.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Nosní přepážka je chrupavčitý orgán, který dělí dutinu nosní na dvě části (nosní dírky). I laickým pohmatem lze zjistit, v jakém stavu se Vaše nosní přepážka právě nachází. V přední části se jedná čistě o chrupavku, pokud by byla poškozena, je pravděpodobné, že bude v těch asi místech volnější.
Nadměrná a průběžná konzumace drog (kokain/pervitin) způsobuje odumírání tkáně a tím postupné  poškozování. Uvádí se, že po cca 2 letech souvislého šňupání může dojít k její perforaci (protržení). Je to ale, individuální, a závisí to na dalších faktorech (druh užívané látky, její složení, kvalita, frekvence/množství konzumované látky).
Během praxe jsem viděla mnoho zdevastovaných nosních přepážek, není to nic příjemného. Z nosu se uvolňují krvavé chuchvalce (zřejmě odumřelé tkáně a krve). Dalším příznakem je ucpaný nos (jako při rýmě), samovolné krvácení, bolesti hlavy a další nepříjemné pocity. Pokud dojde k perforaci, většinou je pak nezbytný operativní zákrok, což není zrovna levná záležitost.
Zdravotní potíže se nedají zodpovědně zhodnotit přes internet. Nelze vyhodnotit zdravotní stav a určit vhodnou léčbu, aniž by Vás nevyšetřil lékař. Obávám se, že na tuto otázku by Vám nejzodpovědněji mohl odpovědět pouze lékař na základě vyšetření.
Mějte se hezky a buďte opatrná/ý.
S pozdravem, MK