Marihuana
Andy
Dobrý den.
Chtěla bych se zeptat jak velká je pravděpodobnost ze se mi objeví marihuana v testu ze s lin a z moči po pěti dnech nepoužívání když vážím 48 kilogramů a pracuji jako servirka kde se dost nabeham. marihuanu uzivam dele nez 4 roky temer denně 1-3 cigarety pred spanim kdy jedna obsahuje priblizne 0,1g.takže denně vykourim asi 0,3g. Ptám se hlavně proto ze když jsem si udelala test z lékárny na 6 druhů drog po pěti dnech neuzivani tak mi vyšel negativně na marihuanu ale pozitivně na nějaký metanfetamin,kokain a este nějakou látku,coz mi prijde jako naprosta hloupost. Vtip je v tom ze žádnou takovou látku neuzivam pouze marihuanu indoor a skunk. Dekuji za odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Bohužel nepíšete jaký test myslíte. Laboratorní? Screeningový nebo specifický? To jsou podstatné informace a dle toho o jaký test jde, je možné zhodnotit jeho kvality a vlastnosti. Testy z lékárny jsou krajně nespolehlivé a velmi často selhávají a často vycházejí falešně pozitivně.
Pokud užíváte marihuanu denně, pak s největším pravděpodobností by laboratorní test vyšel reaktivní a je také možné, že by vyšla i analýza na přítomnost THC v takové hladině v krvi, že by dle nařízení vlády 41/2014 Sb., které stanovuje limity při jejichž dosažení v krevním vzorku řidiče se řidič považuje za ovlivněného takovou návykovou látkou, že byste dle tohoto nařízení byla považována za ovlivněnou. Ale vše je velice individuální, tudíž těžko soudit.
Jen poznámka k biologickým materiálům - v moči lze obecně látky prokázat po delší dobu - moč se tedy velmi často používá jako materiál při toxikologickém testování v adiktologických službách. Naproti tomu sliny odráží aktuální stav v krvi, tj. lze pomocí slin a screeninogvých testů odhalit, zda je jedinec potenciálně aktuálně pod vlivem nějaké látky. Tudíž ze slin, se látka prokazuje po kratší dobu (vyskytuje se v ní po dobu přibližně shodnou s krví), naopak v moči je možno látky prokázat po dobu většinou daleko delší.
Stačí to takto?
S pozdravem
Zbyněk Oktábec