Pervitin jidlo
Zuzu
Dobry den,chci se zeptat,snupu pernik kazdy den.potrave moc nedam,trpim do toho vseho bulimii a po male davce se me zaclo stavat pocity jak u prekopu(spatna nalada,preslost,navaly,hlava,zaludek,neustale chozeni na wc).dokonce sem normalne jedla na sjety stav,jak kdyby me chybela strava?je to mozne?nebo z ceho je me tak zle i z male davky treba pul cary?nekdy sem zvladla i dve za vecer ale ted uz me to nici psychicky i fyzicky i ve sjetym stavu. Prosim poradte

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Zuzu.
Dotaz není úplně srozumitelný, nevím, zda jsem Váš příspěvek správně pochopila.
Jedná se o to, že i po malých dávkách pervitinu se necítíte jako dřív, spíše je Vám špatně a to fyzicky i psychicky?
To bohužel ke konzumaci drog patří, po čase si začnou vybírat svou daň. Užití jakékoliv drogy je pro organismus a to včetně psychiky vždy razantním a nepřirozeným zásahem, pokud užíváte denně, nemá tělo, ale i psychika vůbec šanci, aby se opět vše dostalo do své rovnováhy. Tělo není stroj, nejde, aby v kuse po nějaký čas nespalo, nejedlo a pouze fungovalo, takže i každodenní uživatelé po nějaké době se ,,naučí" na i na stimulujících drogách spát a jíst.
Také není nikdy jistota (u kupovaných drog především) co vlastně látka obsahuje, jaké příměsi, jak dalece je čistá, s čím je případně prodejcem ,,říznuta". Možná byste se divila, co vše se pod názvem této drogy dá koupit (omítkou počínaje, přes křídu, prášek na pečivo až po aspirin). Bohužel uživatelé dost často ani nevědí, co vlastně berou. Mnohdy je látka tolikrát namíchána, že ve výsledku je pervitinu v dané dávce minimum, na rozdíl od jiných látek, které mohou být nebezpečnější než pervitin samotný. Tam pak nelze vůbec předpokládat, co mohou organismu/psychice přivodit za potíže, co bude s čím reagovat atd.
Těžko dělat objektivní závěry podle několika málo informací přes net bez znalosti Vaší celkové situace a somatických vyšetření. Dle toho co uvádíte, to vypadá, že Vám vaše tělo/psychika dávají jasný signál, že je toho již příliš. Měla byste to respektovat.
Takže mé doporučení - obraťte se na odbornou pomoc a více o své situaci a tom co prožíváte, pohovořte osobně. Nemusíte se ničeho bát, můžete využít služeb nějakého Kontaktního centra pro uživatele nelegálních drog, které nabízí veškeré své služby zcela bezplatně, nezávazně a anonymně. Můžete se tedy jen nezávazně přijít poradit a pak se sama svobodně rozhodnete co a jak dál. Každý kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je možné mu nabídnout určité formy péče. Myslím, že tím nemůžete nic ztratit.
Neuvádíte, odkud jste, nevím tedy, kam Vás vhodně nasměrovat. Napište prosím znovu a uveďte, jaká větší města máte poblíž, kontakt Vám obratem pošlu.
Pokud jste z Prahy, můžete se ihned obrátit na naše zařízení, zde kontakty a další info v přiloženém odkaze níže.
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon:     283 872 186
Email:  kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Mějte se hezky a zvažte to. Držím palce!
S pozdravem MK