Metamphetamin
Nik
Dobry den,
Muj bracha bere MET. Ja a jeho pritelkyni mame velkej strach. Zacalo se to minuly rok v listopadu a byla to jen zabava , zkouseli jsme to spolu ve trech. Po kratsi dobe nas to prestalo bavit a skoncili jsme s tym. Ale brachu to zabralo a furt obcas bere tu drogu. Vymluvou je furt, ze ma hodne prace a dela nocni ( kdyz obcas ma nejakou brigadu) a nema sily. Bojovali jsme s nim jak jen to slo, ale v posledni dobe snazi se nam schovavat a furt lze a vymysli nejake vymluvy. Po kazdy rika ze je to naposledy ale furt ho na tom chytame. Posledni moznosti, kterou vidim je zaplest do toho naseho otce, ale to bych nerad delal, nechci aby rodice meli strachy a nervy. Na zadne rozumne duvody nereaguje, stahuje se do sebe a je docela agresivni, kdyz mu snazime vysvetlit ze muze byt zavisly. Furt sedi doma, nepracuje, skoro nechal skolu a nic ho nezajima.
Prosim poradte nam co delat.
Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že nechcete rodičům přidělávat starosti. Na druhou stranu, čím později se pravdu dozví - a určitě se jí nakonec dozví - tím horší to pro ně bude šok a tím bude také závažnější celá bratrova situace a bude trvat mnohe déle, než se z drog dostane. Určitě bych tedy zvážila, jestli rodičům neříct pravdu, i když to samozřejmě nebude nic příjemného. Zdá se ale, že sami nic nezmůžete. Určitě už si také něčeho všimli, pokud se bratrovo chování mění tak, jak popisujete. Možná už i tuší, co by za tím mohlo být, a tímhle jejich nejistoty alespoň ukončíte. Ale samozřejmě neznám situaci u Vás doma a je třeba takové rozhodnutí dobře zvážit. Pokud byste to chtěl nejdříve podrobněji probrat, blo by dobré obrátit se osobně na některé z center, která nabízejí pomoc rodinám uživatelů. Můžu Vám poslat kontakty, když budete potřebovat, jen napište nejbližší město.
Držím palce, ať nakonec s bratrem všechno dobře dopadne!