substitucni lecba
Jana
preji prijemny (ikdyz destivy) den, chtela bych se informovat na substituci, ktera se nove pouziva u mladistvych a tehotnych? Nazev "leku" a zda existuje podobny program jako u metadonu a jeho kriteria a podminky vstupu? na totez (kriteria a podminky) bych se chtela informovat u metadonu? dekuji za odpoved jana

Odpověděl: Hana Skořepová
V České republice funguje pouze metadonovy program. V minulosti byla pouze substituční léčba Diolanem. V Praze jsou dvě metadonová zařízení VFN u Apolináře a nízkoprahový metadon, kde se vstupní pohovory konají ve středisku DROP-IN. Kromě Prahy začaly fungovat metadonové programy i v jiných větších městech po celé republice. Při zařazení do tohoto programu se posuzuje závislost na opiátech ( pokusy o léčbu, spolupráce s nějakým zařízením), závažnost zdravotního stavu. Podmínkou je věk nad 18 let. Program není určen pro mladistvé. U těhotných žen, které užívají opiáty, je to nabízena alternativa, aby nedošlo k poškození plodu. Metadonový program není určen pro uživatele stimulačních drog ( pervitin, kokain) a halucinogenů ( EXT, tripy). Kontakt na metadon VFN v Apolinářské je 24 92 39 52, kde se obracejte na MUDr.Podrabskou. V případě nízkoprahového metadonu na DROP- IN je možno se obracet na sl. Sedláčkovou nebo p.Markuse na tel. 22 22 11 24. Zde Vám zcela jistě sdělí bližší informace.