Extoska a jeji nasledky
T.
Posledni pulrok jsem casto chodila na parties (skoro kazdej tejden) a uzivala extosku. Ted teprve vidim, ze mi to zpusobilo spoustu problemu: nemuzu se vubec ucit a soustredit (studuju VS v Praze - teda zatim :( ), na skolu jsem se v prubehu semestru taky dost vykaslala, takze ted netusim, jestli mam vubec sanci se na skole udrzet...prestala jsem se venovat vetsine konicku, protoze me ted stejne nejvic bavi chodit na parties....ztratila jsem nektery stary kamose, protoze jsme si nemeli o cem povidat, ted kamaradim s lidma, s kterejma chodim na akce....posloucham taky jenom tanecni hudbu a ta je pro me hrozne spjata s extazi.... Kdyz bych prestala chodit na akce, tak vubec nevim, co by me bavilo....nejvic me vadi ten problem se skolou, pripada me, ze mam uplne vyzranou pamet a bylo by mi hrozne lito, kdyby me vyhodili, hlavne kvuli rodicum..help, co mam delat ??

Odpověděl: Dana Holubová
Určitě neztrácet hlavu, zjistila jste, co se děje a chcete s tím něco dělat, takže máte i reálnou šanci to zvládnout. Pokud člověk studuje, uvědomí si dřív než ostatní změny z opakované "přestimulovanosti". Paměť a soustředění se vždycky zhoršují jako první. Špatná schopnost vůbec bavit se a těšit něčím jiným, je také věcí únavy mozkových buněk. Pocity nejdřív zešednou, pak zdepresivní.
Jestli jste častěji v Praze, obraťte se na naše káčko. Můžete si nejdřív víc promluvit po telefonu, abyste věděla do čeho jdete. Máte možnost přijít anonymně. Seznam dalších k-center najdete v kontaktech. Schůzky by Vám měli pomoct vysadit a soustředit se teď ve zkouškovém na školu. Přitom se ale i odreagovat a relaxovat jinak, než jste byla půl roku zvyklá. To je těžké, ale důležité. Jenom soustředěním být živ dlouho nejde. Byla by to i další zátěž v momentě, kdy jí rozhodně nepotřebujete.