Otazka
mega
Tak sem si procetl otazky a odpovedi a napadla me otazka.Dejme tomu ze osoba uzivala drogy po dobu peti let. 1 pripad mekke drogy(thc,alcohol...) 2 pripad tvrde drogy(piko,hacko,ecko...)Je tato osoba poznamenana na cely zivot po prestani brani?(popripade jak?)Muze se dostavit tzv."chut" po 20 letech abstinence?Dekuji.mega

Odpověděl: Dana Holubová
Dobrá, budeme se tedy cvičně zabývat teoretickým souhrnem zkušeností.
Poznamenanost po 5ti letech užívání: 1) alkohol je tvrdá droga, v naší populaci je pouze už za ta staletí vyvinutá dobrá obranyschopnost a většina lidí jsou konzumenti. Závislost ovšem způsobí jako tvrdá droga, není to ale naše specializace. Thc: Naprosto různě podle intenzity užívání, vrozených i získaných psychických předpokladů. Takže následky se budou pohybovat od mírného "zblbnutí" a tiku "zas si jednou zahulit" po nedobrovolně ukončenou školu a vztahy, občasné "tripy" bez tripu, práci skladníka a trvalý stav mimo, až rozjeté psychotické onemocnění. 2) Pervitin, heroin - těžká závislost s problémy ve vztazích, v práci, zdravotními. Z těch lépe detekovatelných věcí Vám mohou zůstat chronické žloutenky pracující k jaternímu selhání, případně HIV. Téměř vždy jizvy (po vpichách a abscesech), poškozené žíly, drobné usazeniny v pravém srdci schopné způsobit embolii. Psychicky je to hlavně větší opotřebenost a těžké vzpomínky, které mohou působit bariéru v nových vztazích k "těm ostatním" a poničené staré vztahy. Někdy psychotické onemocnění. S Extází je zatím u nás zkušeností míň.
Někteří dlouhodobě abstinující lidé tvrdí, že je stále ještě občas napadne si dát a že chutě prostě jsou celý život. Je ale nesrovnatelný rozdíl, jestli Vás to napadne jednou za dva roky zatímco Váš život už je úplně jinde, nebo Vás to napadá pětkrát denně a kromě braní toho moc nemáte.