odvykání
panenka
Chtěla bych se zeptat,čím je možné zmírnit potíže při odvykání.Byla jsem závislá na korylanu,týden abstinuji.Po týdnu je mi lépe,ale mám silné svalové napětí a křeče v nohách.Na tyto beru ibuprofein 400.Nezůstanu na něm závislá?Jak dlouho budou tyto křeče trvat?Nejsilnější jsou v noci.Mám pocit,že mi nohy BOUCHNOU.Děkoji za odpověď.

Odpověděl: Dana Holubová
Ibuprofen nevyvolává závislost. Jde o lék proti zánětu a bolesti, podobný třeba anopyrinu, nebo paralenu, ale silnější, Dlouhodbobě (měsíce) může poškodit ledviny, žaludek, játra. Po týdnu by měly problémy už ustupovat, někomu trvají déle (2-3 týdny), ale pomalu slábnou. Pravděpodobně je ještě možné bez předpisu koupit Guajacuran (forte). Je možné si nechat další léky předepsat (Diazepam), tam už je ale riziko závislosti, takže to jde jen na několik dní. Pokud by křeče v nohou neustupovaly, určitě se poraďte s doktorem, může to být jěště i jinými, třeba náhodně spolu se vyskytujícími věcmi (vápník, vitamin B, neurologické potíže.)