fb

Nacházíte se: Úvodní stránka O poradně Prohledat odpovědi Dotaz

Zadejte dotaz

Prohledejte jiľ zodpovězené

Nevíte, jak se zeptat

odvykání

panenka

Chtěla bych se zeptat,čím je možné zmírnit potíže při odvykání.Byla jsem závislá na korylanu,týden abstinuji.Po týdnu je mi lépe,ale mám silné svalové napětí a křeče v nohách.Na tyto beru ibuprofein 400.Nezůstanu na něm závislá?Jak dlouho budou tyto křeče trvat?Nejsilnější jsou v noci.Mám pocit,že mi nohy BOUCHNOU.Děkoji za odpověď.

Odpověděl: Dana Holubová

Ibuprofen nevyvolává závislost. Jde o lék proti zánětu a bolesti, podobný třeba anopyrinu, nebo paralenu, ale silnější, Dlouhodbobě (měsíce) může poškodit ledviny, žaludek, játra. Po týdnu by měly problémy už ustupovat, někomu trvají déle (2-3 týdny), ale pomalu slábnou. Pravděpodobně je ještě možné bez předpisu koupit Guajacuran (forte). Je možné si nechat další léky předepsat (Diazepam), tam už je ale riziko závislosti, takže to jde jen na několik dní. Pokud by křeče v nohou neustupovaly, určitě se poraďte s doktorem, může to být jěště i jinými, třeba náhodně spolu se vyskytujícími věcmi (vápník, vitamin B, neurologické potíže.)

Zpět

Veškeré materiály a texty na stránkách této poradny včetně zodpovězených dotazů jsou majetkem SANANIM z.u..
Jejich kopírování a jakékoli další využití je možné výhradně se souhlasem SANANIM z.u..
Licence Creative Commons Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 3.0 Česko