Pasivni koureni konopi
Lucie
Dobry den, byly prosim prokazany nejake psychoaktivni ucinky pasivniho koureni konopi, tj. pobytu v zahulenych prostorach? Pripadne vsechny ostatni ucinky (ukladani THC v tele, problemy s pameti, ...)

Odpověděl: Martin Hulík
Zdravotní rizika jsou asi srovnatelná s pasivním kouřením cigaret, kde jsou bez debaty prokázána. Nezdá se mi pravděpodobné, že byste si pouhým pobytem v zakouřené místnosti mohla vpravit do těla tolik drogy, abyste pocítila nějaký účinek. Vyloučit se to ale nedá, pokud bude v místnosti hořet kilo marihuany, asi to účinkovat bude.
Pokud chcete mít jistotu, nevystavujte se pasivnímu kouření vůbec. Nekuřák má právo požadovat, aby se v jeho přítomnosti ve společně sdílených prostorách nekouřilo a kuřák by to měl respektovat.