cigarety, tabletky
ovecka
chtěla bych se zeptat, jestli člověk, který je už asi 40 let silný kuřák a asi 30 let je závislý na tabletkách (rohypnol, ataralgin), když se dostane do prostředí, kde si nic z toho nebude moci sehnat a jeho imunitní systém je natolik oslaben, že nemůže skoro ani chodit, a dělat nějakou práci, někdy ani mluvit, tento nápor vydrží a může se z toho vyléčit. Děkuji

Odpověděl: Dana Holubová
V situaci, kterou popisujete rozhodně není bezpečné vysadit všechno najednou bez lékařského dohledu. Největší problém může způsobit abstinenční stav od Rohypnolu, dokonce těžší než bývá po opiátech, s možností epileptických záchvatů. Z látek obsažených v Ataraginu (kofein, guaifenesin, paracetamol) by se mohlo projevit náhlé vysazení prvních dvou. Nikotin může také vyvolat abstinenční stav. Rozhodně je potřeba se obrátit na lékaře (AT poradny - najdete v Kontaktech ) případně lůžkové detoxifikační oddělení, pomohou Vám zvládnout fyzickou závislost. Pak ovšem nastává ta obtížnější část - závislost psychická. Minimálně by stálo za to domluvit si nějaké podpůrné kontakty (třeba v AT poradně).