Kamarad byl na drogach.
Dandy
Ahoj,mam na vas dotaz:Kamarad frčel na heroinu asi tak zhruba pul az trictvrte roku a pak ho strcili do vezeni za kradeze,je tam tak pul roku a ted by ho meli pustit.Napsal mi ze je z toho vseho venku a ze je to diky vezeni,nevim zda mu mam verit.Vzdyt preci ve vezeni se da taky vsechno sehnat,pres bachare,ne? Moc chci aby uz se k tomu nikdy nevratil,ale bojim se ze az ho pusti,obuje se do heroinu znova.Co mam delat a myslite si ze mi pise pradvu v tom ze jiz pul roku si nic nevzal a uz heroin nikdy v zivote nechce videt,ale tesi se az vyleze a zahuli si Marihuanu.Neni to muj kamarad,ale je to muj kluk a moc ho miluji,prosim pomozte mi.Jsem z toho moc zoufala.

Odpověděl: Hana Skořepová
Těžko říci zda se k braní drog vrátí zpět, ale už pouze to, že si chce zakouřit marihuanu, nesvědčí o jeho pevném postoji abstinovat. Je totiž otázkou, zda by marihuana nepřispěla k dalšímu užívání i jiných látek. Vězení také není léčebným zařízením, kde by mohl uživatel drog řešit svůj problém. Přestože je Váš přítel nyní rozhodnut, situace venku může být zcela odlišná. Jsou to zkušenosti z praxe, kdy tak selhali někteří lidé. Doporučovala bych příteli, aby zkusil někam docházet např. Denní stacionář, Prev- centrum. Můžeme mu nabídnout i naše služby. Rozhodnutí však bude vždy na něm samotném. Kontakt na naše zařízení je tel.02/ 83872186, fungujeme každý den od 8-21 hod. Zde Vám můžeme dát případně kontakty i na jiná zařízení. Vy sama mu pak můžete být oporou v tomto rozhodnutí. Je však důležité si uvědomit, že opravdu to za přítele nevyřešíte.