léčení s dítětem
doobie
dobrý den, jsem závislá na subutexu a chtěla bych se jít léčit. mám ale 3letého syna. pokud bych šla do léčebny nebo do nějaké poradny, nemůže mi sociálka sebrat dítě? pokud vím, tak když je matka dítěte narkomanka, sociálka se tímto zabívá a řeší tyto případy. děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je pravda, že odbor péče o dítě, tedy sociálka, by se o to jistě zajímal. Záleží ale strašně na tom, na koho narazíte. Dnes už jsou sociální pracovnice poměrně osvícené a vědí, že dítěti je lépe u matky, i když bývalé uživatelky, než v ústavu. Záleží hodně na tom, jaký byste pro dítě měla plán, jestli by se o něj postaral nědo důvěryhodný, koho by určitě sociální pracovnice prověřila a sem tam sledovala.
Existuje ale ještě jedna možnost, a to je léčba i s dítětem v terapeutické komunitě Karlov. Stabilně se tam léčí 5-10 matek s dětmi v podobném věku, jako je to Vaše. Program je tomu výrazně přizpůsoben, prostředí je moc hezké, k dispozici jsou nejen terapeuti, ale i vychovatelky, pomáhající matkám. Dítě tak zůstane s matkou a ta se přitom plnohodnotně léčí. Pokud byste o tuto komnitu měla zájem, zkontaktujte Denní stacionář SANANIM v Praze v Holešovicích (tel. 220 803 130), tam Vám řeknou vše podstatné, ospovědí na všechny otázky, pomohou v zařizování, v kontaktu se sociálkou apod.
Pokud byste potřebovala nějaké další informace, napište.