THC a darcovstvi krve
Lucie
"Dobry den, na transfuzce sla do kolen lekarka po neopatrne poznamce o koureni marihuany -- pry uzivatele okamzite a navzdy odstranuji ze svych registru darcu. Je v tom neco racionalniho, nebo spise uvaha ""konopi = drogy = heroin = zloutenka""? Jak dlouho zustava v krvi THC v mnozstvi, ktere by mohlo ublizit potencialnimu prijemci?"

Odpověděl: Jakub Minařík
Je v tom asi spíše úvaha konopí=drogy=heroin=žloutenka a lecos jiného. A je to, alespoň z mého pohledu, úvaha dost racionální. Protože při transfuzi se obyčejně podává někdy i značné množství krve a lékař musí mít jistotu, že to, co leje do pacienta, je v pořádku. Ony dost stačí ostatní možné komplikace při krevním převodu. To je důvod proč se všechny rizikové skupiny z transfusního programu vylučují a dle mého to není diskriminace, ale opatrnost.
Poškození příjemce krve THC obsaženým v krvi je podle mého nepravděpodobné, i když? Stálo by se asi zeptat přímo na transfusní stanici.
Jinak vám doporučuji se rozmyslet. Buď kuřte trávu, nebo dávejte krev. Je to na vás.