marihuana
mamina
Můj 17-ti letý syn kouří marihuanu. tvrdí,že jen občas.Ale co myslí tím občas mi dále nechce upřesnit.V současné době máme velice dobrý vzhah a když má dobrou náladu můžeme o tom spolu bez emocí mluvit.Přesto mě dochází argumenty a opravdu už nevím jak mu vysvětlit,že by s tím měl přestat.Velice mě to trápí a mám strach i z jiného užívání drog-houbičky a tak podobně.Co mají rodiče v tomto případě dělat.Moje kamarádka mi řekla,že kdesi četla,že pokud dítě nechce samo přestat je jediné řešení vyhodit ho z domu.K tomu nemám žádnou odvahu a myslím,že by to bylo ještě horší.Jinak je to hodný a citlivý kluk a nedělá žádné jiné problémy. Děkuji.

Odpověděl: Dana Holubová
Jak sama píšete, vyhazov z domu v tomto případě určitě není adekvátní řešení. Kamarádka pravděpodobně četla něco o těžké závislosti většinou na tvrdých drogách, kdy se rodičům ztrácejí ve velkém peníze a cenné věci, někdy jsou i v nebezpečí agrese, každopádně jsou v trvalém stresu, co je doma čeká. Pro víc informací o různých drogách se můžete podívat na Vše o dogách., pokud jde o marihuanu pak na Cannabinoidy. Pro nebezpečnost užívání marihuany (pokud pomineme méně časté nevypočitatelné psychické účinky) je nejdůležitější častost užívání. Užití více než jednou za 14 dní, lépe měsíc, znamená její trvalý mírný vliv na psychiku. Znamená to hlavně problémy s pamětí a soustředěním, což může Vašeho syna zajímat hlavně pokud studuje, nebo se na další studium chystá. Sama posoudíte, jestli se jeho chování nebo cíle nějak mění. Víc probrat celou situaci můžete v Praze v Prev-centru (tel./fax 02/ 22 56 18 21, 22 56 18 24), jinav v K-centrech nebo jiných ambulantních zařízeních - najdete v Kontaktech