Leky
panenka
Osm let jsem zavisla na lecich Korylanu,v soucasne dobe uz ctvrty den totalne abstinuji,jde to,ale stavy jsou hrozne.Bolesti svalu,tela,zaludku,lechtani v nohou,zmena nalad.Prosila bych o radu,zda je nejaka pomoc ve zmirneni priznaku abstinence a jak dlouho tyto mohou trvat.A co dal.Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Dana Holubová
Nepříjemný stav by měl trvat týden až 14 dní. Nejhorších bývá prvních 5-6 dní, pak už by mělo jít hlavně o nespavost. Sama můžete použít bylinkové čaje (meduňka, třezalka, heřmánek nebo nervové směsi), na svalové bolesti Ibuprofen 200mg, který dostanete bez předpisu v lékárně. Pokud se můžete obrátit na svého praktického lékaře, může Vám předepsat ještě na nespavost: Stilnox nebo Imovane (ne Rohypnol, Nitrazepam a ostatní benzodiazepiny!), na křeče v břiše či průjmy: NO-SPA. Pokud by stav byl neúnosný můžete se kdykoliv obrátit i na pohotovost, většinou Vám podají Diazepam (neužívat déle než 3-4 dny!). Pokud by Vaše abstinence byla plánovaná předem, bylo možné si domluvit termín na lůžkovém detoxifikačním oddělení. Stálo by za to uvažovat také o nějakém podpůrném kontaktu v abstinenci, vyřešení fyzické závislosti nebývá všechno. V Kontaktech najdete AT poradny nebo K-centra. Přeju Vám dost energie a trpělivosti.