Menší problémek s Extází
Katka
Potřebovala bych poradit s jednou věcí: beru si asi 2-krát měsíčně Extošku na akcích v klubech. Zatím jsem ji měla asi 15-krát. Často se mi stalo, že asi po 45 minutách od nájezdu najednou na mě na chvilku dolehla hrozná depka. Byl to naprostej opak tý euforie, najednou jsem si připadala hrozně, jako nějakej divnej šašek na tom parketě a přišlo mi, že se vlastně na nic v životě ani netěším. Normálně (bez E) jsem takhle hroznej stav měla snad dvakrát v životě. Naštěstí ta depka nikdy netrvala dlouho, pak přišla nádherná vlna úlevy a štěstí a dál mi ta pilule jela, jak to má bejt. Nikdy jsem nenašla příčinu, proč mě to občas takhle na chvíli hodí do depky a taky jsem si v tom stavu od toho nemohla pomoct, muselo to přejít samo. Moje kamarádka nic podobnýho nezažila, chtěla bych se zeptat, co může být příčinou a jak bych se tomu mohla vyhnout (samozřejmě, jeden způsob už vím - nebrat E :))...jinak totiž MDMA stavy hrozně miluju !! Dík !

Odpověděl: Dana Holubová
To co popisujete, se někomu po užití extáze stává. Velmi podobné stavy se objevují po marihuaně. Proto si myslím, že je to způsobeno mírným halucinogenním efektem obou látek, na který jste asi citlivější. Rozumná rada, kromě té, kterou sama píšete, na to není. Rozhodně se vyhněte alespoň všem ostatním stimulačním látkám. Pokud byste stála o podporu ve zvládání Extáze, obraťte se v Praze na Prev-centrum, Na Folimance 15, Praha 2,tel./fax 02/ 22 56 18 21, 22 56 18 24, nebo na jakékoliv K-centrum (v Kontaktech ). Porada může být anonymní.