Jak pomoci kamaradovi od pervitinu
Gabina
Dobrý den,ráda bych vás požádala o radu, která se týká mého bývalého přítele.Začíná spadat do závislosti na pervitinu, a samozřejmě si to neuvědomuje.Říká, že důvod je ten, aby lépe zvládal školu a dokázal se bavit. Ale jeho chování se mění a mě to strašně mrzí, protože on patřil k těm, kteří od drog pomáhali jiným. Nevím, jak mu naznačit že je to špatné a že se dá žít i bez psychostimulantů.Prosim paraďte mi, děkuji.

Odpověděl: Dana Holubová
Je to nevděčná role. Člověk, který něco užívá nikdy nechce slyšet, jaké změny na něm vidí jeho okolí a že to rozhodně není bez následků. Co pro něj můžete udělat, je nenechat se odradit ani uchlácholit. Mluvit o co nejkonkrétnějších změnách, kterých si na něm všímáte. Nebýt agresivní, ale vytrvalá. Zdůraznit, že o něj máte strach, přestože jeho to v tuto chvíli obtěžuje. Nabídnout podporu, pokud by s tím chtěl něco dělat. Nejlépe by bylo si celou situaci a možnosti víc probrat v kterémkoliv K-centru, najdete je v Kontaktech.