LSD, bad trip.
Axel
Zajímalo by mě, jestli existuje nějaká souvislost mezi množstvím požitého LSD a nebezpečím bad-tripu. Setkal jsem se totiž s názorem, že je riziko bad-tripu vyšší, pokud se užije množství do 100 gamma (1 "papírek"). Při množství vyšším než 300 gamma (nad tři "papírky") se konzument dostává do psychedelických stavů a intenzita a charakter prožitku jsou zcela jiné. Při "mimotělních stavech" by měly menší roli hrát vlivy okolí, vědomí, mysli apod. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Martin Hulík
Zajímavý dotaz. Některé zdroje tvrdí pravý opak: R.A.Wilson - Sex and Drugs, str.8 --Psycholitická dávka, obvykle 75-100 mikrogramů - nanejvýš 200 mikrogramů, způsobuje zmatené myšlení, množství volných asociací, vizualizace (halucinace) a znovuprožívání minulých zážitků. Psychedelická dávka, kolem 500 mikrogramů, způsobuje úplný - ale dočasný - rozpad běžného způsobu vnímání sebe a světa... Bad tripy se dějí většinou pouze v psychedelických dávkách--. (konec citátu)
K tomu mě napadají dvě poznámky: zaprvé si nejsem jistý, že papírek = 100 gama. Jak známo, LSD v papírcích nevyrábějí farmaceutické koncerny, ale někdo úplně jiný, tedy množství LSD v matrix je dost kolísavé. Zadruhé: riziko bad tripu má mnoho příčin (set a setting - viz kapitola Halucinogeny v naší poradně). Dále halucinogeny jsou svojí povahou nevyzpytatelné, proto určit míru rizika bad tripu a dalších komplikací v individuálním případě je velmi těžké. Je také možné, že zážitek, který by někdo nazval bad tripem by byl pro jiného uživatele LSD zcela standardní průběh s mírnými komplikacemi - to se týká vašeho dotazu a problému dávkování. Z dostupných zdrojů spíš vyplývá, že menší dávka = menší riziko.
Dovolím si vás upozornit na stránky www.erovid.org. Některé jejich materiály zavánějí poněkud nekritickým nadšením pro etheogeny, ale najdete zde i spoustu seriózních informací k tématu vašeho dotazu.