abstineční příznaky
pavel
Asi 3 roky jsem si 2x do měsíce (někdy i víckrát:o) daval na party pernik v kombinaci s extazi. Rozhodl jsem se uplne prestat a chci se zeptat, jestli se dostaví abstineční příznaky...

Odpověděl: Bára Orlíková
Předpokládám, že jste tedy asi v intervalech mezi jednotlivými parties, kdy jste si dával perník a extázi, abstinoval. A taky předpokládám, že se vám v průběhu období, kdy jste abstinoval, žádné abstinenční příznaky nedostavily. Takže se dá přepodkládat, že se nedostaví ani tehdy, když perník a extázi přestanete užívat úplně. Což mimochodem chválím. Perník a extáze můžou způsobit psychickou závislost, fyzickou nikoli, maximálně vás může po odeznění akutní intoxikace provázet dojezdový stav spojený s únavou a dalšími nepříjemnými pocity, které jistě znáte. Tím nechci říct, že by psychická závislost nebyla dost neblahá sama o sobě, ale pokud vám bude fyzicky špatně, tak nejspíš z něčeho jiného než z abstinenčních příznaků. Potom by stálo za to zjistit, jestli jste si nepřivodil nějaké zdravotní trable zrovna v průběhu těch posledních tří let. (Pokud neberete ovšem ještě něco dalšího, po čem by absťák přijít mohl). Další informace o pervitinu a extázi a případných následcích jejich užívání včetně závislosti naleznete ve sloupci vlevo. Kdyby vám nebylo nějak zrovna nejlíp nebo pokud by vám odpověď takhle nestačila, pište dál, jsme vám k dispozici.