pomoc v odvykání
brácha
Mám bráchu dva roky na kdoví jakém svinstvu,je na odvykačce a nevím jak mu pomoct v návratu do normálního ži¨vota.Práci mu můžu poskytnout, ale nemužu ho hlídat v jeho volném času, aby do toho nezajel znova. Na odvykačce je poprvé.Co mi radíte?

Odpověděl: Dana Holubová
"Nevím teď trochu, co myslíte odvykačkou. Jestli detoxifikační oddělení nebo léčebnu. Jestli je teď na detoxu, bylo by dobré pokusit se zařídit léčebnu - může o to požádat sám přímo tam. Pokud je v léčbě, nejlépe je se s léčebnou nějak kontaktovat, abyste se dozvěděl, co dál. Většina léčeben nabízí různé programy pro blízké. Například společný víkend nebo i týden v léčebně, nebo alespoň pohovor s terapeutem v průběhu návštěv. Už v průběhu léčby by si každý člověk měl naplánovat nějaké doléčování - tj. nějaké zařízení, kam bude ještě ambulantně docházet po návratu z léčby. V Praze a některých jiných městech existuje samostatné Doléčovací centrum ,jinak je možné se obrátit na ambulantní zařízení, přes které se léčba zařizovala (AT poradna, K-centrum - v Kontaktech), nebo samostatnéhompsychoterapeuta, který se ale zabývá závislostmi."