Následky po turbojízdě
4týdnybez
Začala jsem s pervitinem v říjnu. V polovině března jsem musela skončit. Jen jsem šňupala, ale poslední měsíce i 2 vážené gramy. Mimo jiné užívám asi 2 roky antidepresiva, neuroleptika a antixyolitika. Během brani jsem vysadila jen neuroleptika. Chtěla bych vědět, jaké mi to asi zanechalo následky (myslím čistě zdravotní), psychické už vím. Děkuji

Odpověděl: Dana Holubová
Pervitin je látka působící hlavně na psychiku - to znamená na určité struktury v mozku. Působí přibližně opačně než neuroleptika, může způsobit nebo zhoršit psychotické stavy i dlouhodobé, které neuroleptika naopak tlumí. Je to asi jeho nejzávažnější zdravotní následek. S některými antidepresivy a anxiolytiky zase může působit stejným směrem (IMAO, SSRI) - to může být nebezpečné akutně, v době jeho účinku. Pokud jste pervitin šňupala a nechovala jste se pod jeho vlivem jinak rizikově, třeba v sexu, nehrozí Vám chronická žloutenka ani HIV. Jinak Pervitin zatěžuje játra, a ve velkých dávkách srdce (zvýšením tepu, tlaku). Pokud jste ale v tuto chvíli v pořádku (jaterní testy, EKG u praktického lékaře), žádná zrada Vás už při abstinenci ze strany srdce nebo jater nečeká.