KOKAIN - závislost III.
ZVED
"Rád bych se ještě vrátil k popisu závislosti na kokainu .Pominu-li crack ,u něhož je skutečně riziko rychlého vzniku závisloti známé ,a soustředím se pouze na aplikaci kokainu šňupáním ,zajímala by mě vámi popisovaná fáze ""pak se jim to ale vymkne z ruky a následuje rychlý pád"" .Řekněme kdy nastane a jaký má průběh ..Jsou známy případy lidí ,kteří byla na šňupání kokainu závislí roky ,a podařilo se jim tohoto problému ( snad nadobro ) zbavit .Překvapuje mě ,jak se v některých materiálech dokonce uvádí ,že je kokain nebezpečnější a zákeřnější než heroin .Přitom do závislosti na heroinu se lze dostat mnohem dříve .Nebo mají autoři na mysli ,že vznikající závislost je nenápadnější a má plíživější průběh ?"

Odpověděl: Dana Holubová
Pohybujeme se trochu v rovině teorie, nebezpečnost té které látky závisí také na okolnostech užívání (počátek užívání, ..). Na roveň heroinu je co do tvrdosti stavěn crack, sniff cocain až o stupeň níž. Zdůrazňuje se také proto, že účinkuje na tzv. "systém odměny a trestu" v mozku, který v pokusech vyvolává silnou závislost i u zvířat. U nás se zatím s kokainem setkáváme málo a je doménou určitých skupin vzhledem k ceně a špatné dostupnosti ve srovnání s heroinem a pervitinem. Pokud Vás zajímá více o závislosti a léčbě, obraťte se na COCAIN CONSULTANCY (Mr. Rob Van Meerten), DDELFT, The Neederlands, tel/fax: 00 31 15 21 30 655, mailová adresa bohužel uvedena není.