Ecko
Fiora
Zaujimalo by ma niekolko veci ohladne ecka, som techno typek a v kluboch je to absolutne normalne , no mne sa to nezda celkom ok, ale k otazkam...Je pravda, ze sa ucinnok ecka zvysi potom ako po ecku uzije clovek celaskom ? Beriem polovicu ecka asi tak 1 za dve mesiae viac krat si to nedovolim, ale predsa ...Je nebezpecne kombinovat ich s energickymi drinkymi ci s alkoholom ? Vopred dikyyy ...Fiora

Odpověděl: Martin Hulík
Vitamín C (Celaskon, kys. askorbová) by měl působit jako částečný ochranný faktor proti toxickému působení MDMA na mozkové buňky, podobně jako vitamín E, s tím je však potřeba zacházet opatrně. (M. Shankaran a kol., Synypse 2001). Má se totiž za to, že neurotoxicita MDMA souvisí s se zvýšenou produkcí volných radikálů, které "vypalují" synapse některých mozkových buněk (G. A. Gudelsky, Journal of Neural Transmission, 1996). Zprávy o tom, že by vit.C zvyšoval psychoaktivní účinek extáze, jsem nenašel.Kombinace s energydrinky by mohla být nebezpečná, protože obsahují kofein, který je též stimulant. Kombinace s alkoholem je vyloženě nevhodná a vysoce nebezpečná.