těkavá látka
Ondřej
Dobrý den, Promiňte,vím že se na vašich stránkách vyskytuje on-line poradna,ale připadá mi krajně nepřehledná a při pohledu na podpis odpovídajícího ,který se podepisuje malým počátečním písmenem.Využívám raději této metody. Rád bych se zeptal jak účinkuje látka zvaná "pouprs",která je k dostaní v každém sex-shopu, když se aplikuje rovnou přiložením lahvičky k nosu?To jest ,že se přehlíží návod ,který udává jasně.Že se latká má nechat čpět v prostoru.Dále bych rád věděl jaké jsou její vedlejší účinky,když se takto aplikuje.Děkuji.Ondřej

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den. Bohužel jsem moc nepochopila problém, který máte s naší poradnou, takže vám s ním nemohu pomoci. Zkusím vám tedy alespoň odpovědět na otázku o "poppers". Poppers je populární název pro různé alkyl nitrity. Patří sem i amyl nitrity, které se používají v některých lécích pro kardiaky, bývají součástí některých čichacích afrodiziak ze sexshopů. Poppers se užívají čicháním výparů přímo z lahvičky, účinek se dostavuje během pár sekund a obvykle trvá 1-2 minuty. Způsobují různé stavy jako euforii, sexuální touhu, malátnost, omámenost, bolesti hlavy, atp. Zapříčiňují také uvolnění hladkého svalstva bohatého na krev (konečník, vagina), proto je používají zejména homosexuálové, pro usnadnění análního styku.Některé studie ukázaly, že nitrity snižují funkčnosti imunitního systému člověka ještě několik dní po užití. Způsobují prudké snížení krevního tlaku a zvýšení tepové frekvence, proto je nebezpečné je kombinovat se stimulanty (pervitin, kokain, E, ale i Viagra atp.)! Jejich užívání představuje zvýšené riziko pro jedince s oslabeným imunitním systémem, pro trpící chudokrevností, rovněž pro těhotné a zejména pro lidi, kteří za sebou mají "mozkovou příhodu". Poppers ovlivňují úsudek, proto je vhodné při sexu nasadit kondom ještě před jejich užitím.Delší užívání poškozuje nos a plíce!Potřísnění pokožky způsobuje její podráždění a vyrážku!Jsou jedovaté - pokud se "podaří" je polknout, je nezbytné zavolat rychlou lékařskou pomoc! Pozor, jsou velmi hořlavé! Snad jsem vám alespoň částečně dala informace, které jste potřeboval. Najdete je, ještě trochu rozšířené, na stránkách Podaných rukou www.extc.cz. Nevím bohužel, jak je to s oficiálním letákem a tím, jak se v něm psané instrukce dodržují nebo ne a jaké to má následky. Bylo by asi nejlepší, kdyby jste se s tímhle dotazem obrátil přímo na výrobce přípravku.