tráva a antikoncepce
travička zelená
Měla bych jeden zdravotní dotaz. J mi 16 a trávu jsem poprvý kouřila tak před rokem. Za celý ten rok jsem ji mohla kouřit tak asi 10x až 15x, já nevím přesně,ale fakt jen hodně občas. Od srpna jsem začala brát hormonální antikoncepci (Logest) a před 3 měsíci jsem změnila na Novynette. Chtěla bych se zeptat, jeslti kouření trávy může mít pro můj život nějaké zdravotí následky, jako třeba poškození jater nebo snad neplodnost apod., vzhledem k užívání antikoncepčních pilulek a velmi občasného kouření marihuany. Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že by to s tou antikoncepcí nějak zvlášť špatný efekt mít nemělo. Nemohu sice vyloučit nějakou interakci na některých úrovních, ale pravděpodobnost takovéhoto poškození je myslím malá.
Pokud se týká toho hulení, tak je sic občasné, ale zas na druhé staně jste začala hodně brzo. To by mohlo být jisté riziko, hlavně to, že se rozhulíte nebo začnete brát něco jiného a budete řešit vážnější problém a z toho byste neplodná už potenciálně být mohla. A taky si můžete, a to i po hulení, pořídit nějaké psychické obtíže. Takže nevím. Asi bych vám doporučil odložit začátek hulení o nějaký čas (na to je ale pozdě), nebo kouřit co nejméně a hlídat si to. :-)