Otazka
sinjska alka
Umřel v ČR už někdo po požití XTC (kromě toho cizince, co si nechal z Německa přivézt PMA)? Kolik pilulí se v ČR průměrně spapá za víkend? (odhadem)

Odpověděl: Jakub Minařík
Na samotnou MDMA nikdo u nás neumřel a dokonce existuje oficielní stanovisko, že smrtná dose není známa, pokud se nebude jednat o nějakou idiosynkratickou reakci (v překladu něco jako reakce zásadního nesouladu u konkrétního jedince). Pravděpodobnost úmrtí na MDMA je ale poměrně vysoká v případě kombinací s některými jinými látkami. A nemusí se jedna jen o drogy, ale i např. o některé léky, hlavně inhibitory enzymu MAO. Tam je pravděpodobnost komplikací značná i s možným letálním zakončením a to i tehdy, když je postiženému poskytnuta maximální možná odborná péče. Samozřejmě-co se týče neurotoxicity, hlavně při pravidelném usu-tam platí že MDMA neurotoxická je.
Kolik EXT se papá, to nevím, ve Velké Britanii je odhad 500000 tbl za víkend.