K mému zodpovězenému dotazu (extáze = bad trip)
Mari-jane
Za vaši odpověď děkuji. Chťěla bych se ještě zeptat, jestli je možný tuto paranoju obejít a jestli ano tak jak? Můžu si např. prostě uvědomit, že jsem paranoidní a pak když si to přiznám bejt v pohodě?

Odpověděl: Jana Justinová
Je od vás hezké, že chcete vaší kamarádce z dětství pomoci. Chápu ale také vaši nejistotu, jestli si budete mít ještě co říct. Dlouho jste se neviděly a kromě toho lidé, kteří dlouhodobě berou, se hodně změní. Napadá mě, jestli by se nedalo případnému trapnému tichu do telefonu předejít tím, že byste jí nejdřív třeba napsala dopis nebo pohled a počkala, jak na to bude reagovat a jestli sama bude mít zájem se s vámi znovu zkontaktovat. Nebo by se jí nejdřív mohl její otec zeptat. Možná by to zkazilo překvapení, na druhé straně se můžete vyhnout tomu, že bude nepříjemně zaskočená, nebo nebude zrovna v dobré náladě a připravená na hovor s vámi. Může se před vámi třeba cítit trapně za to, čím prošla. Tím, že jí předem dáte vědět, že stojíte o kontakt s ní jí také dáte možnost, aby sama přemýšlela o tom, co si s vámi říct, a aby pak hovor nebyl celý na vás. Přeji mnoho štěstí vám i vaší kamarádce.