marihuana
Ve svých 14 letech jsem se svým přítelem začala kouřit marihuanu (a samozřejmě experimentovat s jinými drogami) a trvalo mi 5 let než jsem přišla na to, že to byla ta největší chyba, kterou jsem kdy mohla udělat. Travalo mi bezmála půl roku než jsem se vymanila ze stereotypu do kterého jsem se dostala a je to zhruba rok co už marihuanu nekouřím. Ani nevím jakým způsobem jsem odmaturovala našla jsem si práci a cítím se dobře. Ovšem žiji se stejným člověkem, se kterým jsem marihuanu začala kouřit. On nepřestal se mnou, maturitu neudělal, opakuje ročník a má tedy letos v květnu poslední šanci jak si nezkazit život. Máme i stejné přátele, a v tom vidím ten základní problém. Docházejí mi i nápady jak odpoledne zabavit svého přítele, aby se vyhnul tomu stereotypu. (Všechno je stejně zbytečné, proto že si vždy najde důvod proč "tam" někam se mnou nejít a nakonec jdu vždycky sama). Kdysi jsem měla radost z toho, že jsme někoho naučili hulit teď vím, že jsme všem těmhle lidem zkazili život a co mě nejvíc děsí je to jak se z marihuany stává trend a životní styl. Svého přítele miluji a nechci se s ním rozejít chci mu pomoci a pomoci i některým našim "přátelům¨". Proto potřebuji pomoc! Co mám v téhle situaci dělat mám to říct jeho rodině nebo mám věřit, že jednou přestane.

Odpověděl: Dana Pěčová
Co Vám pomohlo, že jste se rozhodla své kouření řešit? Navíc, jak píšete, bylo zapotřebí změnit stereotyp, který váš život provázel. To je možná nejtěžší na tom všem. Pokud váš přítel nic měnit nechce, obávám se, že se léčit nepůjde. Zkuste si s ním promluvit na téma vašeho vztahu bez kouření, nebo kouření bez vztahu. Zkuste najít jeho priority a porovnejte se svými, třeba přijdete na zajímavé věci, které Vám můžou pomoci. Možná se hodně snažíte příteli pomoc a jemu nezbývá moc prostoru k vlastnímu snažení a tak utíká ke svému navyklému způsobu. A co se týká přátel, nevím, zda jste jim opravdu zkazila život Vy nebo se tak sami rozhodli. Nakonec Vás do kouření nejspíš také nikdo nenutil a změny jste udělala sama. Držím palce.