Otazka
moje kamarádka má syna 15. let který začal brát drogy, krade jí peníze.Ale pořád jí tvrdí že to není pravda, že mu křivdí . Ona neví jak s ním postupovat. Do tzv. pasťáku ho zavřít nechce, vyhodit ho z domu nemůže protože je nezletilý. Děkuji

Odpověděl: Martin Šefránek
Je několik možností, jak může vaše kamarádka postupovat. V Kontaktním centru Sananim jí můžeme nabídnout rodičovskou skupinu, která se koná vždy ve čtvrtek od 19. hod. a je možné se na ní dostavit bez objednání. Na tuto skupinu docházejí rodiče, kteří mají obdobné problémy a můžou na ní získat rady a podporu, jak dál postupovat. Dále vám můžeme doporučit literaturu, např. od MUDr. Nešpora, která je určena rodičům, jejichž děti užívají drogy. Ve vašem případě je rovněž důležité zabezpečení všech cenností doma, tj. nemít doma žádnou větší hotovost peněz, bankovní karty, cennosti apod. To souvisí se stanovením pravidel fungování syna doma a rovněž s jejich následným dodržováním. Vzhledem k tomu, že váš dotaz není příliš konkrétní (např. jak matka ví, že syn bere drogy, jaké, jak často, jaké dávky, jaké množství peněz se ztratilo atd.) odkázal bych spíše vaší přítelkyni na osobní nebo telefonický kontakt s Kontaktním centrem Sananim, Osadní 2, Praha 7, tel.: 02/83872186.