Co dělat když ...
Vašek
Jednou jsem na stanici metra Dejvická míjel dva kluky, znichž jeden měl v předloktí zapíchnutou stříkačku. Uvědomil jsem si, že na na takovou situaci nejsem vůbec připraven a proto se ptám: Lze v takové situaci vůbec něco udělat ? Co? Díky Vašek

Odpověděl: Martin Hulík
Milý Vašku, to je dost těžké. V zájmu vaší bezpečnosti a duševního zdraví bych asi doporučil držet se od takových lidí dál. Pro většinu (aspoň pražských) uživatelů drog jsou informace o možné pomoci snadno dostupné, třeba prostřednictvím Kontaktního centra Sananim nebo střediska Drop in.
Výjimkou je situace, kdy jde o život - např. když je postižený v bezvědomí a nejeví známky života. Potom je na kolemjdoucích, aby zavolali sanitku a poskytli první pomoc. Bohužel se někdy stává, že předávkovaný uživatel drog zemře na ulici za naprostého nezájmu okolí.
A co můžete udělat vy? Nebrat drogy a zůstat zdravý. To není málo.