papir
Trippy_moments
Mel sem na tripu (1 ks) pocit, ze nemuzu dejchat, slo to hrozne spatne, musel sem se snazit, jinak me pripadalo, ze omdlim a udusim se (mel sem chvilema uplne tmu pred ocima), pak to nastesti preslo, je mozny, ze bych umrel, kdybych se ze vsech sil nesnazit dejchani udrzovat? Jiny drogy sem nemel, jen toho jednoho tripa.

Odpověděl: Jakub Minařík
Znám lidi, kterým se stalo něco podobného-cítili, že se dusí a umřou. Podle mého se jednalo o jev který můžete nají popsaný v knihách stanislava Grofa jako prožívání 3 bazální perinatální matrice. Doporučuji, je to zajímavé čtení. I když. Právě nedávno jsem v jedné tlusté knize našel poznámku, že je možné, že při vysokých dávkách LSD může dojít k zástavě dechu narušením funkcí dechového centra CNS. Nevím do jaké míry se jedná o specifický efekt LSD na tělesné úrovni a do jaké míry hraje roli psychosomatika. Ta možnost (udusit se-rozuměj) tu ale asi je.
Ohledně tohoto mechanismu-něco podobného funguje u opiátů. Nechci tyhle látky srovnávat co do mechanismu účinku, ten je jiný, jen ilustrovat. Když se předávkujete heroinem, poklesne citlivost dochového centra na parciální tlak oxidu uhličitého a intoxikovaný přestane cítit potřebu dýchat. Tím dojde k zástavě dechového automatismu a udušení bez subjektivního pocitu-boha jeho, já se dusím.