Pervitin
arych
Dcera ( 18 let ) žila 9 měsíců ve společnosti uživatele Pervitinu. Její vysvětlení je, že ho chtěla odnaučit brát. Kontakt na rodinu zpočátku byl, později velmi málo. Zjistila jsem změnu postojů a chování. vyvíjela jsem na ni psychický tlak, uváděla všechny argumenty. Závěr je takový, že partnera opustila, je tři týdny doma, situaci hodnotí dost objektivně, drogy se jí hnusí. Přesto si nejsem jistá,zda nebyla ve fázi experimentu užívání Pervitinu. Mám o ni obavy, aby se nevrátila k původnímu stylu života. Vpichy jsem nikdy neregisrrovala, změny chování ve smyslu užívání drog snad taky ne.Potřebuji poradit, jak se k ní chovat. Je velmi inteligetní, ale inklinuje k lidem, kteří jsou něčím odlišní.

Odpověděl:
Vaše obava o dceru je pochopitelná, neboť společný život s člověkem, který užívá drogy může být spouštěcím momentem pro vlastní užívání. Na druhé straně jste se zmínila o dceřině kritickém postoji k drogám a může se tedy v případě vaší dcery jednat opravdu jen o potřebu pomoci svému, nyní bývalému, příteli , aby se zbavil své závislosti. Nejistota z vaší strany o tom, jak vypadalo posledních devět měsíců dceřina života, může být zmírněna možná tím, že budete s dcerou o celé věci otevřeně, bez okamžitého hodnocení a s důvěrou v to co vám říká, mluvit. Vaše dcera možná právě zažívá pocity ztráty přítele a navrch k tomu i pocity, že selhala v nějaké snaze, která pro ní byla důležitá a potřebuje nyní vaše pochopení spíše než nedůvěru. Možná by bylo dobré se zamyslet nad tím, jaká by mohla být vaše reakce na možné dceřino sdělení, že s pervitinem skutečně experimentovala. To, že vaše dcera inklinuje k lidem odlišným od normální populace je, podle mého názoru, poměrně normální aspekt chování lidí v jejím věku.