Reakce na odpověď
a-n-d-e-r
Dobrý den,odpovídám na Vaši odpověď z 8.2.2002.Kód mého dotazu byl 102525.Děkuji za Vaši nabídku.Jsem v kontaktu s K-centrem v Českém Těšíně.Bydlím kousek odtud.Mluvila jsem o problému s pracovníky K-centra, se kterými si moc dobře rozumím.Jejich první nápad byl: Vezmi svého kamaráda a půjdem někam na kafe.Nejradši bych to udělala,ale mám strach - ne z toho, že by mě kamarád zavrhl nebo nějak ignoroval,ale z toho, že jsem já sama brala pervitin půl roku a to bych jim musela říct,protože on to ví.A zrovna v této chvíli nemohu snést myšlenku, že jsem zalhala a dokonce někdy v K-centru pomáhám.Je mi ze sebe hrozně špatně.Nevidím v ničem smysl, nedokážu se radovat, bavit se ani přemýšlet.Můžete mi prosím nějak poradit, zatím se to totiž nikomu nepovedlo.V první řadě mi jde o KAMARÁDA.Děkuji

Odpověděl: Hana Stradalová
Zdravím Vás, jsem ráda, že jste se opět ozvala. Předně Vám chci říci, že mi přijde skvělé, že jste dokázala přestat s braním pervitinu a nyní abstinujete. Ale také chápu, že o to víc je pro Vás tato situace obtížná. Píšete, že jste v kontaktu s pracovníky K-centra a že tam dokonce i pomáháte. Opravdu si myslíte, že by Vás pracovníci nepochopili a nepodpořili? Kdo jiný než oni, kteří se denně setkávají s lidmi, kteří berou, lépe pochopí, jak těžké je abstinovat a myslím si, že Vás určitě podpoří. Další věc je ta, že Váš kamarád o Vašem braní pervitinu ví a zjistí-li, že jste pracovníkům o svém užívání neřekla, může mít problém o svém užívání otevřeně mluvit. Další věc, která mě napadla, je to, že pokud Váš kamarád nezačne svůj problém nějak řešit a nebude abstinovat, může být pro Vás kontakt s ním riskantní. Stejně tak i práce s aktuálními uživateli v K-centru. Sice nevím, jak dlouho abstinujete, ale někdy se stane, že abstinující člověk může při kontaktu s uživatelem zrelapsovat. Vzhledem k tomu, že o Vašem problému vím dost málo, tak nemohu předvídat přesnou reakci pracovníků K-centra na Vaše přiznání. Možná je i varianta, že budou chtít vaši vzájemnou spolupráci ukončit, protože je to bezpečnější pro obě strany.Pokud by se tak stalo, bylo by to také dobře, protože Vaše bezpečí je na prvním místě. Snažte se hrát fair play.Pokud i tak nechcete o svém užívání mluvit, zkuste se obrátit na jiné zařízení, kde neznají Vás ani Vašeho kamaráda. V každém okrese existuje AT poradna, kde Vám také zajisté rádi pomohou nebo si napište o kontakt na jiné K-centrum. Držím Vám palce!! HS