nos
gorila
po 5 letech braní pervitinu (nosem) předpokládám, že dotyčný už ani nemá nosní přepážku.... co se z toho dá vyvodit? je to nějak nebezpečné? je mi jasné, že to není nic extra, ale zajímá mě to podrobněji. díky

Odpověděl:
Pokud někdo užívá pervitin 5 let, nejedná se o experiment nýbrž o to, že dotyčný je velmi pravděpodobně na této droze závislý (řekl bych na 100% i když to samozřejmě závisí na frekvenci s jakou drogu užívá, tedy pokud 5 * za 5 let tak by se asi o závislosti moc hovořit nedalo). Nebezpečné je to velmi, neboť závislý člověk ztrácí v honbě za drogou své společenské postavení a nahrazuje ho honbou za drogou čemuž je ochoten posléze obětovat naprosto vše. Velmi často v podobných případech při užívání amfetaminů (tedy i pervitinu) je schéma takovéto: experiment - občasný uživatel (šňupe) - užívá každý den (šňupe) - přechází na injekční aplikaci - změna amfetaminů za opiáty (heroin). Závislý člověk má velkou potřebu peněz (na drogu obvykle potřebuje 1000 - 5000,- Kč denně) a vzhledem k tomu, že s postupem času přichází o práci, nezbývá mu než se věnovat rozprodávání svého rodinného majetku, prodávání drog, prostituci nebo krádežím. Samozřejmě užívání drog s sebou přináší celou řadu zdravotních komplikací a to jak ve vztahu k účinku drogy tak i ke způsobu aplikace (předávkování, infarkty, toxické postižení jater a ledvin, žloutenky, HIV, psychické poruchy atd) . Když si lépe prohlédneš stránky drogové poradny, jistě se tam lecos z důležitějších informací o drogové problematice dozvíš. Co se týká konkrétně té nosní přepážky, je otázkou nakolik bude poškozena, ale domnívám se, že je to to nejmenší zlo které může droga napáchat. Mimochodem se její postižení jinak než vyšetřením na ORL asi těžko zjistí. Tomáš