EXT
Mika
Mam psychicky narocne zamestnani a bezne starosti muze,jenz zije v harmonickem stavu se svou rodinou.Ale jednou za cas..1xza 2-3mesice,navstivim tech-party kde si "zobnu"EXT.Je to pro me bezva odvaz a svym zbusobem ze sebe sklepnu prepeti,ktere vychazi z meho povolani.Drive jsem misto party zavital..jak se rika na nejake to pivko,ale alkohol mi vubec nevyhovuje.Druhy den mam kocovinu a zaludek na"vode".Po EXT se citim uvolneny,druhy den sice unaveny,ale snasim ji daleko lepe.Na netu jsem o MDMA precetl vse co se dalo..jakym zpusobem funguje jak po fyziologicke,tak psychicke strance...pochopitelne i o riziku,ktere se v ni skyta,pokud se nedodrzi urcita "pravidla".Avsak nikde jsem nenalezl odpoved,jestli je MDMA skodliva,co se tyce poskozeni mozku.Podotykam,ze jsem zcela zdrav,netrpim depresemi,ani epilepsii.Ani me "netahnou" jine stimulanty,jsem si ve vetsine pripadu jisty co dokazou udelat za paseku v zebricku hodnot a jake skytaji zdravotni rizika.Jeste jsem se chtel zeptat..jsem take darce krve,je mozne,ze by mi pri odberu mohli najit nejake pozustatky z meho "zobani"?

Odpověděl: Martin Hulík
Ano, extáze je neurotoxin, to jest poškozuje mozkové buňky. Zajímavý článek o tom najdete na Erowidu. Je v angličtině. Při vaší frekvenci užívání (a pokud si ji udržíte a do budoucna toho včas necháte) by snad vážnější problémy nastat nemusely. Dost rizik ale skýtá i akutní intoxikace, otázka (ne)čistoty drogy... Už jste o tom asi slyšel.
Stopy extáze, resp. metabolitů, by se ve vaší krvi jistě najít daly, řekl bych tak do týdne. Lékař by jejich přítomnost ale musel cíleně testovat. Kdyby se na transfúzní stanici dozvěděli, že užíváte E, asi by vás z dárcovství vyloučili. Já myslím, že by to vědět měli. V tomto případě totiž nejde jen o vás.