trava a psycho
kamos
Zdravim a diky za odpoved. Zajímají mě však konkrétní důkazy o tom, jak marihuana poškozuje mozek. Vaší sekci o tom jsem si přečetl, některým "faktům" ale prostě nevěřím. Třeba tomu, že marihuana narušuje krátkodobou paměť. Je mi jasné, že tomu tak je při zhulenosti nebo když někdo hulí hodně, tady jde ale o to, že myslí jen na hulení. Jsem max. ochoten připustit, že hulič zvažuje hodnotu informací v hlavě a vědomě je redukuje, což mi připadá moudré... Nebo máte konečně vědeckou studii o odumírání mozkových buněk? Mrzí mě, že vaše poradna je dost jednostranná a "všechno ví". Přál bych si více pochyb a živou diskusi. Kamil

Odpověděl:
Konkrétní důkazy najdeš v odkazech, které budou následovat. Tetrahydrokanabioidy obsažené v marihuaně mají však i řadu dalších účinků, mezi které patří i třeba neuroprotektivní účinky. Konopí má tolik nejrůznějších účinků, že se o tom dají psát knihy a patří tam jak ty špatné tak i dobré. Linky (vše v Angličtině): Hippocampal Neurotoxicity of 9-Tetrahydrocannabinol , Neurotoxicology of cannabis and THC: a review of chronic exposure studies in animals., Anticonvulsant and neurotoxic effects of tetrahydrocannabinol stereoisomers., Intraocular pressure, ocular toxicity and neurotoxicity in response to 11-hydroxy-delta 9-tetrahydrocannabinol and 1-nantradol., Intraocular pressure, ocular toxicity and neurotoxicity after administration of delta 9-tetrahydrocannabinol or cannabichromene., Ocular hypotension, ocular toxicity, and neurotoxicity in response to marihuana extract and cannabidiol. (Urcite je toho mnohem víc, tohle jsou jen příklady). Tomáš