BOLEST

KOLO

Beru heroin gram za den a mám na ruce bouli červenou a ona děsně bolí a zvětšuje se,teď je asi jako vajíčko. Co je uvnitř ? a jak to mám vyléčit ? Robert

Odpověděl: Helena Hošková

Té bouli, která se Vám udělala na ruce, Roberte, se říká abces. Přišel jste k tomu nejspíš tak, že jste si dával nesterilní jehlou nebo jste si místo vpichu pořádně nevydezinfikoval. Možná se Vám ta boule udělala v místě, kam si nikdy nedáváte. I to se může stát - infekce se pak na dané místo dostane krví. Jde o místní zánět, takže to, co je uvnitř, je hnis. Můžou se stát dvě věci - buď se Vám abces po čase sám vstřebá, nebo se otevře (pokud je blízko povrchu) a hnis vyteče ven. Co udělat pro to, aby to méně bolelo a začalo se to hojit? Nejlepším řešením by bylo si zajít do Fakultní nemocnice v Motole na infekční oddělení nebo na jinou chirurgickou ambulanci, kde Vás odborně ošetří. Roberte, je nutné, abyste si hlídal, zda nemáte horečku nebo jestli se ta boule pořád nezvětšuje, případně Vám neotéká a nečervená celá ruka. To by znamenalo, že Vaše tělo zánět nezvládá a že se infekce dostává do krevního oběhu. Pak by Vám hrozila otrava krve a v tom případě je návštěva lékaře nezbytná (to už jde fakt o život!!!), protože to už potřebujete silná antibiotika a případně i chirurgický zákrok. Kdyby se Vám k lékaři nechtělo, můžete přijít na ošetření k nám do K-centra (pokud jste z Prahy), Osadní 2, Praha 7. Jsme tu každý den do 21 hodin. Nechávám na Vás, pro co se rozhodnete, ale jisté je, že návštěvou lékaře nic nezkazíte. Ba naopak. Přimlouvala bych se za ni zvlášť vzhledem k velikosti popisovaného abcesu. Mějte se líp.