Spánek
alka
Můj přítel bral pervitin 3 roky. Teď tvrdí, že toho chce nechat. Už týden, vždy když příjde z práce spí. Spí pokaždé když má možnost. Říká, že když to nemá chce se mu spát. Že až se z toho pořádně vyspí bude zase v pohodě. Je to pravda? Vím, že hodně spal i když to bral. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Petr Nosek
Dobrý den. Je otázkou co znamená, že Váš přítel spí pokaždé, když má možnost. Přesně to nepopisujete. A co dělá, když nespí? Náročná práce? Pervitin je stimulační látka, po jejímž požití je člověk agitovaný a má potlačenou chuť k jídlu i spánku. Po několikadenní tzv. jízdě (tj. nepřetržitého užívání) je po odeznění účinku drogy logické, že si tělesná schránka říká o odpočinek. Odhaduji, že pokud nejde o nějaký významný extrém, týden až 10 dní by na regeneraci a dohnání spánkového deficitu mělo stačit. Pokud nadměrná spavost trvá déle, je možná třeba hledat jiné vysvětlení. Včetně (ve vší slušnosti) např. toho, že důvodem může být lenost, užívání jiné - tlumivé - drogy, opravdu únava z práce apod. Toliko k somatickým projevům a důsledkům užívání pervitinu. Stále ještě ale může být ve hře psychický návyk či dokonce závislost. Na tu zpravidla spánek nezabírá... Stačí takhle? V případě potřeby se můžete ještě ozvat.